INDIVIDUÁLNÍ KOUČINK

Koučink pomáhá růst

Učitelská profese přináší každodenní výzvy, od zvládání stresu a motivace žáků až po hledání rovnováhy mezi profesním a osobním životem. Koučink poskytuje podporu, prostor pro sebereflexi a nalezení nových přístupů, které pomáhají nejen ve výuce, ale také v rozvoji Vašeho profesního i osobního potenciálu.

Kdy oslovit kouče?

  • Když chcete zlepšit KOMUNIKACI a VZTAHY se žáky, rodiči i kolegy.
  • Když potřebujete posílit svou psychickou ODOLNOST.
  • Když se chcete lépe zvládat STRES a předcházet VYHOŘENÍ.
  • Když hledáte způsoby, jak dosáhnout lepších VÝSLEDKŮ v práci i osobním životě.
  • Když toužíte po ROZVOJI a chcete se zdokonalovat ve své profesi.
  • Když Vám chybí čas pro sebe, rodinu či přátele a potřebujete najít ROVNOVÁHU.

Koučink nebo mentoring?

KOUČINK se zaměřuje na přítomnost a budoucnost v oblasti, kterou chcete rozvíjet. 

Kouč Vám pomocí cílených otázek pomáhá proniknout do hloubi Vaší mysli a lépe využít své schopnosti, dovednosti a možnosti růstu.

Díky tomu objevíte nové perspektivy, najdete efektivnější cesty pro zvládání životních výzev a získáte větší jistotu v rozhodování.

NEJČASTĚJŠÍ KOUČOVACÍ TÉMATA: 

  • strategie a vize školy
  • komunikace a vztahy
  • motivace a týmová spolupráce
  • řešení nenadálých situací
  • psychohygiena a sebepéče

MENTORING je předávání znalostí, dovedností a sdílení zkušeností dle předem daných pravidel.

Mentor předává osvědčenou praxi, dokáže poradit, jak řešit určitý úkol či jak se chovat v určitých situacích.

Dobrý mentor je tím, kdo jde příkladem a přispívá k Vašemu rozvoji sdílením vlastní zkušenosti. Sdílí s Vámi nejen své úspěchy, ale i omyly a neúspěchy.

NEJČASTĚJŠÍ TÉMATA PRO MENTORING:

  • psychická odolnost a dostatek energie
  • zvládání vnitřního kritika
  • hranice ve vztazích
  • zpracování nepříjemných emocí
  • sebezazdrojování

POZNÁMKA: Při individuálních konzultacích může někdy docházet k prolínání obou stylů dle situace a potřeb klienta. Je proto důležité si vzájemné odlišnosti uvědomovat. Z naší strany jste vždy informováni o tom, jaký styl je v konzultaci právě využíván.

Přínosy spolupráce s koučem

Nejste na to sami

Společně zvládneme i ty největší výzvy – vědomě a tak, abyste se z nich co nejvíce naučili.

Dovolte si chtít víc

Zaměříme pozornost na Vaše sny, touhy a přání. Slabé stránky proměníte na dary a příležitosti.

Odhalte slepá místa

Odhalíme slepá místa Vaší mysli. Právě tam jsou odpovědi, které potřebujte a chcete znát.

Vítejte neúspěchy

Neúspěch neznamená selhání. Na své cestě zažijete řadu AHA momentů, které Vás posunou dál.

Vaše zkušenosti

“Uvědomila jsem si, co je důležité a stanovila jasné kroky i s časy, kdy je chci realizovat. Vyhovuje mi, že si mohu 1x za 14dní v klidu utřídit myšlenky a vytvořit plán na další dny.

Lenka K., ředitelka ZŠ

„Setkání byla velice příjemná. Cítila jsem se bezpečně cokoliv vyjádřit. Ocenila jsem i oboustrannou vstřícnost v domluvě termínů. Některé věci jsem přehodnotila a také jsem si vzpomněla na několik věcí, které bývaly dobré a fungovaly mi, abych se cítila vyrovnaně. Snad se mi podaří opět „nezapomínat“ na to, co je v životě důležité.“

Jana S., učitelka na 2. stupni ZŠ

“Dříve pro mě byly konflikty velice stresující, teď už se umím včas zastavit a vědomě reagovat. Je pro mě teď mnohem snazší situaci v klidu zvládnout anebo si říct o pomoc.

Monika B., učitelka ZŠ

„Cítím opět více radosti v životě. Koučování mi pomohlo v překlenutí náročné životní situace. Děkuji.“

Natalie S., asistentka pedagoga na ZŠ

„Byly situace, které bych bez spolupráce s koučkou možná zvládla, ale nebyla bych tak v pohodě. Děkuji za trefné otázky, které mě často šíleně vytáčely, ale ten AHA efekt, když se mi rozsvítilo. Právě ty otázky byly tím flow, co mě pohánělo dál v mé práci i osobním životě. Díky spolupráci s Petrou V. jsem ušla kus cesty a jsem za to moc ráda. Pomáhá mi to v osobním i pracovním životě. Mnohokrát děkuji.“

Jana Š., ředitelka ZŠ

„S koučkou se mi spolupracovalo výborně, oceňuji otevřenost komunikace a milý přístup. Cítím velký posun především ve změně vlastního postoje k řešení jak osobních, tak i pracovních problémů.“

Helena B., učitelka ZŠ

„Největší změny cítím v tom, že už se nestresuji dopředu, věci řeším, až když přijdou. Bez pocitu provinění dokáži říci NE. Spolupráce byla naprosto perfektní. Skvělý přístup, schopnost vytvořit absolutně bezpečné prostředí, kdy se člověk dokáže bez potíží otevřít. Mohu jen doporučit, nic bych neměnila.“

Jana Z., učitelka přípravné třídy na ZŠ

„Zvědomila jsem si důležitost mého vlastního já a seberealizace. Daří se mi díky tomu více přibrzdit a dát si do diáře i nějaký čas pro sebe. Koučování mi dává strukturu a systém, který potřebuji. Mám zase víc energie a chuť do práce.“

Eva M., učitelka ZŠ

„Děkuji za spolupráci i inspiraci pro řešení různých osobních i profesních situací. Setkání mi umožnila se zastavit, promyslet situaci a v klidu se rozhodnout pro další postup.“

Jaroslava M., ředitelka ZŠ

„Největší posun cítím v oblasti životní rovnováhy. Ve schopnosti si věci lépe naplánovat a zorganizovat, a to jak v osobní, tak v pracovní oblasti. Oceňuji osobní přístup a zaujetí kouče, motivující přístup formou někdy i provokativních otázek, nad kterými se člověk musí sám zamyslet. Díky tomu jsem měla na konci každé hodiny pocit, že jsme dosáhli daného cíle. Děkuji.“

Markéta M., učitelka 2. stupně ZŠ

„Koučování mi přišlo do života ve správnou chvíli. Od počátku se v mém životě začaly dít věci – rozšířila jsem svůj pracovní úvazek, přihlásila se do kurzu, o kterém jsem přemýšlela, opět se začala věnovat svým koníčkům. A samozřejmě s tím vším mi do života začali přicházet i správní lidé, kteří jsou mi na mé cestě oporou. Koučování mi pomohlo uvědomit si sebe a svou hodnotu.“

Marta Š., asistentka pedagoga na ZŠ

„Znovu jsem začala přemýšlet o prioritách a důležitosti věcí v životě. Postupně se učím, jak „ubrat“, zaměřit se také na svoji osobní pohodu, radovat se z maličkostí, umět říci „ne“ ve chvílích, kdy je to potřeba.“

Dana B., ředitelka ZŠ

Jak probíhá spolupráce

Koučink probíhá formou individuálních nebo skupinových setkání, během nichž společně s koučem objevujete nové perspektivy a nacházíte řešení konkrétních situací. Proces je založen na důvěře, respektu a podpoře.

  • ONLINE I OSOBNĚ – dle dostupnosti a Vašich preferencí.

PRAVIDELNOST – Setkáváme se obvykle 1x za 14 dní, někdy 1x týdně, v závislosti na tématu, akutnosti situace a Vašem záměru.

  • KOUČOVACÍ TÉMA – Jsme s vámi na společné cestě. Pro koučování je užitečné zvolit si téma, které je pro vás důležité a cíle, ke kterým v dané oblasti směřujete. 

DŮVĚRATo, co na setkání zazní, zůstane vždy pouze mezi námi. Vzájemná důvěra je pro koučování nezbytná. Dodržujeme mlčenlivost a etický kodex Mezinárodní federace koučů (ICF).

  • OTEVŘENOSTVždy vycházíme z toho, co můžete ovlivnit, změnit či upravit ve Vašem životě tak, abyste se v něm cítili lépe. K tomu je potřeba otevřenost a upřímnost na obou stranách, jedině tak můžete mít z koučování opravdový užitek.

Kouč je průvodcem na Vaší cestě

Pokládá OTÁZKY, které byste si velmi pravděpodobně sami nepoložili a které Vám pomáhají najít vhodné řešení. Vytoužené ZMĚNY díky tomu probíhají rychleji a plynuleji. Pomáhá Vám vybrat SPRÁVNÝ SMĚR a držet kurz, zároveň respektuje vaše individuální tempo. Během koučování NEČEKEJTE RADY, ani univerzální návody. Jen vy sami víte, jaká cesta je pro vás ta nejlepší. Kouč vás NESOUDÍ, ani NEHODNOTÍ. Váš úspěch závisí vždy na Vaší zodpovědnosti a osobním přístupu.

3 kroky k úspěchu

1) Úvodní hodina

Mapování výchozí situace. Poznáte, jak koučování probíhá a jaké jsou jeho možnosti.

2) Individuální spolupráce

Společně objevujeme cesty a přístupy, které Vám pomohou si s klidem poradit s jakoukoli životní situací. 

3) Závěrečná reflexe

Čas na ohlédnutí a uvědomění si, kam se na své cestě posouvám a co ještě je potřeba k mé plné spokojenosti.

Přemýšlíte, zda je pro Vás koučink vhodný?

Objednejte si individuální konzultaci v rozsahu 30 minut ZDARMA